Nepamirštama Kalėdų popietė su primadona

Apie iš griuvėsių prikeltą Paliesiaus dvarą girdėjo daugelis, gal net dauguma. Jį antram gyvenimui prikėlęs medicinos konsultantas, biomedicinos mokslų daktaras ir Rygos Stradinso universiteto vizituojantis hemostazeologijos prof. Julius Ptašekas čia įkurdino fizinio krūvio terapijos kliniką. Tai pirmoji ir vienintelė licencijuota fizinio krūvio terapijos klinika ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Nedaug tokių įstaigų ir užsienyje. Keletą J. Ptašekas yra matęs Italijoje ir Šveicarijoje. Šie pavyzdžiai įkvėpė steigti sveikatos oazę Paliesiuje. Įdomiausia dvaro savininkui buvo įgyvendinti Lietuvoje dar nematytą modelį – individualizuotos medicinos įstaigą. Prieš dvejus metus Paliesiaus dvaras šalies mastu pripažintas kaip geriausiai ir naudingiausiai restauruota dvarvietė.

Tačiau šįkart ne apie tai, o apie šiame dvare puoselėjamą didžiąją kultūrą. Čia 2–3 kartus per mėnesį vyksta Lietuvos ir Europos lygio muzikos žvaigždžių pasirodymai, koncertai publikai. Mokami ir nepigūs, bet „Pasagos“ koncertų salė visada būna pilna. Kadangi bilietai į koncertus parduodami per internetinę bilietų kasą „Tiketa“, žiūrovai renkasi ne tik iš savojo rajono, bet ir iš Vilniaus, aplinkinių rajonų. Šioje kamerinėje aplinkoje išskirtinai skamba vien klasika, nes „Pasagos“ salė pasižymi itin puikia akustika, nėra aido, tai kaskart patvirtina visos čia koncertuojančios žvaigždės. Po koncerto tai patvirtino ir antrąją Kalėdų dieną čia dainavusi pirmojo ryškumo operos žvaigždė primadona Nomeda Kazlauskaitė-Kazlaus. Nors bilietas kainavo 100 eurų, visos vietos salėje buvo užimtos.

Nesu operinės muzikos žinovas, todėl pateiksiu tik keletą iš daugybės atsiliepimų internete ir Lietuvos bei užsienio spaudoje apie primadonos dainavimo manierą ir jos balso unikalumą.

 „...Sodrus sopranas ir plati paletė charakterinių vaidmenų didžiosiose Europos bei Rusijos scenose – taip galima apibūdinti Nomedos Kazlauskaitės-Kazlaus kūrybinį kelią. Tačiau jame yra ir vienas itin lemtingas posūkis – pažintis su legendine Montserrat Caballe (Montserat Kabalje). Šiandien gražaus dramatinio soprano savininkė gali didžiuotis ne tik tarptautiniu pripažinimu, įvairių konkursų nugalėtojos laurais, išleista antra kompaktine plokštele, bet ir vadintis M. Caballe scenos partnere.“

„Nacionalinėje filharmonijoje operos žvaigždė Nomeda Kazlauskaitė-Kazlaus gausiai susirinkusiems svečiams pristatė solinę plokštelę „The Art of Dramatic Soprano“ („Dramatinio soprano menas“). Joje – gražiausios ir populiariausios arijos dramatiniam sopranui nuo italų klasikos iki XX a. šiuolaikinių kūrinių. „Dainavimas man – gyvenimo eliksyras. Mėgaujuosi savo, kaip atlikėjos, misija – būti tarpininke tarp kompozitoriaus ir klausytojo“, – sako Nomeda.

„Solistė yra nuolat kviečiama koncertuoti prestižiniuose Europos teatruose ir koncertų salėse, dalyvauja tarptautiniuose projektuose. Nuo 2000 m. dainuoja su XX a. operos legenda Montserrat Caballe.“

„Vizualiai ryškus, įspūdingas, verčiantis susimąstyti pastatymas, praturtintas puikiai sukombinuotais, įdomiais režisūros elementais, labiausiai įsiminė dėl nepakartojamos Brunhildos – solistė sužibėjo ne tik savo įspūdingu, stiprybės kupinu vokalu, būtinu šiai itin sudėtingai partijai, bet ir nesumeluota, emocinio tikslumo persmelkta vaidyba“...

Antradienio koncertas, atrodo, abejingų salėje nepaliko. Žiūrovai plojo atsistoję, girdėjosi šūksnių „Bravo!“. Primadona dainavo įprastu savo stipriu stiliumi, bet šelmiškai, su humoru ir vaidybos elementais. Pasisekė vyrams, sėdėjusiems pirmose eilėse. Primadona ne vieną jų pašokdino. Dainuodama Karmen ariją iš tokio pat pavadinimo operos, iš žiūrovų pakvietė jauną vaikiną ir elgėsi su juo tarsi operos spektaklio scenoje. Vaikinas (iš Vilniaus) nesutriko ir pasirodė neblogas primadonos partneris. Negana to, ji kvietė šokti kitus, ir porų netrūko. Tiesą sakant, pirmąkart mačiau šokius, skambant operų ir operečių arijoms.

Buvo afišuota, kad į 100 eurų bilieto kainą įeina ir fotosesija su primadona, ir nedidelis furšetas. Visa tai išties buvo. Su dainininke galėjo fotografuotis visi (po vieną, grupėmis), kas norėjo. Po to, gurkšnojant vyną ar kavą, mėgaujantis prašmatniais dvaro virtuvės virėjų užkandžiais, galima buvo padiskutuoti su primadona ir kitais koncerto dalyviais. Čia manęs laukė du netikėtumai. Pirmas – puikus firminis vynas... iš Zarasų, Gintaro Sino vyninės. Vynas gaminamas vien iš lietuviškų sodo ir miško uogų. Su savininku apsikeitėme vizitinėmis kortelėmis ir sutarėme dėl apsilankymo Zarasuose bei reportažo iš šios vyninės.

Antras netikėtumas lengvai pribloškė. Kalbėjausi su Paliesiaus savininku J. Ptašeku. Besikalbant atsisuku, o prieš mane stovi... antras Ptašekas. Tas pats ūgis, kūno sudėjimas, tie patys išskirtiniai ūsai. Taip ir likau kuriam laikui praverta burna, nesuprasdamas – vaidenasi, ar ką? Antras Ptašekas, supratęs mano pasimetimą, nusijuokė ir suskubo paaiškinti: „Aš Juliaus bolis dvynys, Marius.“ Poną Julių seniai pažįstu, bet, dievaži, nežinojau, kad jis turi brolį dvynį. Teko juos abu nufotografuoti.

Kaip žurnalistui, tenka lankytis begalėje renginių, koncertų, vakarų. Praeina savaitė, mėnuo – jau ir neatsimeni, kur ir kada kas buvo. Ši kalėdinė popietė tikrai paliko gilų įspūdį, iki tol nepatirtą jausmą. Juk į Paryžiuje ar Milane vykstantį Nomedos Kazlaus koncertą nenuskrisi, o čia – viskas namuose. Paliesiuje.

Autoriaus nuotr.





Varduvininkai:


-oji metų savaitė, metų diena.

15min.lt

Reklama ir skelbimai svetainėje