Tikisi problemos sprendimo, o ne nesibaigiančių pagraudenimų

Jau ne vienerius metus blyksteli tai viena, tai kita žinutė apie mūsų rajono gyventojus aptarnaujančius medikus. Blyksteli ir vėl užgęsta iki kito karto. Deja, pasikartojimas kur kas dažnesnis, nei toks, kurį galima būtų priskirti atsitiktinumams... Turbūt liūdniausia, kad į tas žmonių siunčiamas žinutes nebūna jokios reakcijos, t. y. nesulaukiama jokio pagerėjimo. Kaip jaučiasi ignoruojamas žmogus,  neverta sakyt – žinote patys. O juk į gydymo įstaigą einama gauti kokybiškų pasaugų, už kurių teikimą medikai iš sunešto mokesčių mokėtojų biudžeto atlygį gauna. Problema ta, kad į šį santykį medikai ir pacientai žiūri iš skirtingų aukštumų. Kita vertus, patys medikai juk taip pat gali patekti į paciento krėslą ir – kas tada... Koks jausmas... MI skaitytoja Aldona Cicėnienė, turinti skaudžios patirties su medikais, priėjo prie  įdomios išvados.

„Skaitau jūsų laikraštį, seku straipsnius apie medikus ir vis galvoju, kur problema, kad gydytojai dirba kiekvienas sau, elgiasi kiekvienas kaip  išmano, o pacientas turi išskaityti jo mintis ir prisitaikyti. Man įdomu, kodėl gydytojai gali būti individualybės, o kitų profesijų žmonės – ne. Jei kiekvienas kolektyve pradėsime individualizuotis, tai tokiame chaose vieną dieną išsiverš ugnikalnis. O kas, jei rajono savivaldybėje visi „suindividualėtų“, kas jei ten nebūtų protingai griežtos tvarkos? Kodėl vieni gali nieko nedaryti, o kiti privalo nertis iš kailio ir vis tiek neįtinka?

Užeinu poliklinikoje pas chirurgą (tą patį, kuriam paskutiniu metu skirta daug dėmesio). Jis pasinėręs į gražiomis nuotraukomis mirgantį kompiuterio ekraną skaito kažkokias naujienas ir imdamas plytelę po plytelės valgo šokoladą. Ranka parodo, kad sėsčiau, bet neatitraukia akių nuo monitoriaus. Paprašau uždaryti nedarbingumo lapelį, nes jau per šį laikotarpį su gydytoju tiek nemalonumų turėjau... O jis net nepaklausęs, ar sugijo, kaip jautiesi, ar nėra komplikacijų ir kaip galiausia kiti medikai išsprendė problemą, kuri iškilo dėl jo kaltės (tarp nedarbingumo pratęsimų paliko vieną dieną ir išėjo pravaikšta), net nepasidomėjo, tik mestelėjo: „Zakrit, tak zakrit...“ Beje, kai vaikščiojau į perrišimus, gydytojas nesivargino net žaizdos apžiūrėti, nors slaugytoja kvietė jį ateiti pažiūrėti. Iš tolo stovėdamas, lyg aš būčiau kokio baisaus užkrato nešiotoja, pasakė „gyja gerai“.

Kam gali pasiguosti ar pasiskųsti dėl tokio gydytojo elgesio? Koks auditas tai ištirs? Būtų juokinga, jei nebūtų skaudu.

Jūs prisimenate turbūt ir tą istoriją, kaip dingo mano labai svarbūs įrašai, nes buvo išplėštas gabalas ambulatorinės kortelės ir išmestas į šiukšlinę. Ir tai mūsų gydytojos darbas, o vadovybė, po  akivaizdžių faktų, patarė man kreiptis į teismą. Mane, kaip pacientą, žeidžia valdžios abejingumas ir visiškas nesirūpinimas žmonėmis. Kodėl eidamas pas medikus, turi jau koridoriuje pradėti gūžtis ir nuolat jausti pažeminimą bei kaltę, kad savo vizitu jam sutrukdei? Taip elgiasi ir jaučiasi dauguma žmonių. Kiti kiek kitokie. Jie išmokę šią pamoką, įgiję patirties, nesulaukę užtarimo, padarę išvadas, todėl į gydymo įstaigą (beje, ir į kai kurias kitas) eidami dar koridoriuje pradeda garsiai rėkti. Ne todėl, kad jie rėksniai. Jie paprasčiausia nori būti išgirsti. Žinoma, miglotomis vizijomis ir misijomis besivadovaujantys medikų kolektyvai iš aukšto žiūri į tokius pacientus, pašiepia juos už nugaros ir pan., nes kaltas esi tu, kad rėki, o ne jie, kad tavęs negirdi, kai tu kalbi tyliai.

Padariau išvadas, kad sąlyginai nemokamos paslaugos yra nieko vertos. Jų nevertina nei pacientai, nei medikai. Medikai ir atlygio nevertina, nepaisant to, kad jį iš mūsų sukauptų pinigų susižeria. Tai gal būtų teisingiau, kad nebekauptume tų pinigų. Panaikinkime sveikatos draudimo mokestį. Tuos pinigus dedame į kojinę. O pasiligoję įsimetame į kišenę kojinę ir skubame į patinkančią gydymo įstaigą pas rimtą specialistą gydytis. Kiek suskaičiuos (20, 30, 50 Eur), tiek už viską kasoje susimokėsime ir išeisime ramia galva žinodami, už ką ir kam sumokėjom, o ir gydytojas bus priverstas į pacientą žiūrėti kaip į sau lygų, iš kurio kojinėje sukauptų pinigėlių duoną sau ir savo šeimai perka“, – svarsto A. Cicėnienė.

Įdomi skaitytojos pozicija. Galvojant apie medicinos paslaugas, nepaleidžia mintis, kodėl šioje srityje tiek daug klausimų, į kuriuos nėra atsakymų? Nuo senų laikų mes gydytoją vertinam pagal tai, kokia pacientų eilė prie gydytojo kabineto. Jei ilga – geras gydytojas, jei žmonių nėra – prastas. Ir tuo pat metu mes labai piktinamės, kai reikia ilgai lūkuriuoti prie durų. Iš tikrųjų ši mūsų iš piršto laužta nuostata byloja visai ką kita. Jei nuolat (ne tik kokių ligų epidemijos metu) ilga eilė prie gydytojo kabineto durų, vadinasi, gydytojas negeba organizuoti savo komandos darbo,  ir pats stokoja koncentracijos. Šią vasarą kelis kartus teko lankytis (lydėti artimą žmogų) vienoje akių ligų klinikoje. Atgarsiai puikūs, operacijos paslaugas apmoka Teritorinės ligonių kasos, tad absoliučiai niekam jokių pinigų nemokėjome, tik už lašiukus akims. Tačiau mane nustebino  eilių nebuvimas, puikus komandinis darbas (greitai ir operatyviai atliekami tyrimai) ir draugiškas malonus bendravimas. Pacientai lyg konvejeriu eina vienas paskui kitą, ir lygiai taip pat greitai paleidžiami. Užsiregistravus nurodomas atvykimo laikas ir tiksliai tuo metu esi priimamas. Užtrunki nuo 10 iki 15 min. su visais tyrimais, gauni raštu atspausdintas išvadas, skrupulingai surašytas rekomendacijas ir... laisvas. Net nesinori taip greit išvažiuoti...

Kodėl mūsų gydymo įstaigose neįmanoma įvesti tokios tvarkos?

Parašykite komentarą

(Prašome komentaruose ir tam skirtoje vietoje aukščiau nerašyti nerašyti nuorodų, kadangi dėl interneto šiukšlintojų visi pranešimai su nuorodomis yra blokuojami. Jei jūsų komentaras po išsiuntimo nepasirodo, reiškia įrašėte nuorodą arba įvedėte blokuotą el. pašto adresą)

*


Warning: Creating default object from empty value in /var/www/clients/client2/web6/web/modules/mod_udjacomments/helper.php on line 387





    Varduvininkai:


    -oji metų savaitė, metų diena.

    lrytas.lt

    Reklama ir skelbimai svetainėje